Mi az a vízi cibere?

Nagymamám, sőt anyám is ismerte a vízi ciberét, én csak hallomásból: 



Recept egyszerű: Forró vízhez adunk sót, cukrot, kicsi ecetet, porpaprikát és végül ráöntjük ezt a lét a darabokra tépett száraz kenyérre.



Bizony régen a maradékot is felhasználták. Ha belegondolunk a pizza is a maradékok felhasználásából született, csak az nem ment ki a divatból.


Bármilyen párnapos száraz kenyérrel felhasználható, ami maradt otthon, vagy  ha újítani akarsz, hagyománytól eltérni  akkor pirított kenyérkockákat is használhatsz.


Bármikor fogyasztható, amikor megkívánjuk és nincs otthon épp semmi ennivaló, csak ezek az alapanyagok. Ez volt a szegény parasztember eledele.


Anyum még gyakran evett vízi ciberét, én soha nem ettem, illetve ma megkóstoltam, nem szokom rá, bár lehet rosszak voltak az arányok, nem tudom, nekem nem ízlett.


Az arányokat nem tudom sajnos. Készítsd ízlés szerint, ha túl savanyú lesz, tegyél hozzá még cukrot.

A bejegyzés trackback címe:

https://mariannlapjai.blog.hu/api/trackback/id/tr4216615854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Mariann Lapjai

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása