Mariann Lapjai, avagy hogyan lettem Bariadd?
Az elhízott trash celeb, a negatív példa?!

mariann_8.jpg "Az őrültség nem más, mint ugyanazt tenni újra és újra, és közben azt várni, hogy az eredmény más legyen." Albert Einstein mondta egyszer állítólag.

Nem mindegy az okos hülyéskedik, vagy a hülye okoskodik

Talán nem vagyok a legokosabb ember a világon, de a legbutábbnak se érzem magam, de sajnos ami félremehet, az félre is ment.

A bövített bejegyzés itt olvasható, tizen pár oldalas könyv formájában: 

Mariann Lapjai, avagy hogyan lettem Bariadd, az elhízott trash celeb, a negatív példa? Avagy trollok már a spájzban vannak!

Sokszor megkaptam, nem velem nevetnek, hanem rajtam

 

Trollok célpontja lettem!

Miért?

Mert kövér vagyok?

Miért?

Mert furcsa vagyok?

Miért?

Mert videókat gyártok!

Vlogolok!

Felvállalom magam így, mint más nem,

Azt gondoltam felszabadít majd ez...

De helyette még inkább magányos lettem...

Úgy érzem, mint aki rosszat tett, pedig csak magam lettem.

Trollok megalázni, lenyomni akarnak.

És ez kikészít.

Trash szóval takaróznak,

mert magyarul már nem tudnak.

Lassan már megszokom, hogy megtalál ez a sok unatkozó.

Harcolni ellenük nem lehet,

csak feljelenteni esetleg,

ha már telefonos zaklatásig elmennek.

De igazán tenni trollok ellen, sajnos nem lehet.

Előszó, avagy nem mindegy az okos hülyéskedik, vagy a hülye okoskodik

Talán nem vagyok a legokosabb ember a világon, de a legbutábbnak se érzem magam, de sajnos ami félremehet, az félre is ment.

"A paródiavideóknak és mémvideók gyakran társadalmi problémákat kritizálnak meg, vagy segítik egy-egy sajátos

helyzet vagy katasztrófa feldolgozását. (Sokan ezeket a videókat a bennük szereplő igénytelen vagy szélsőséges humor miatt „trash”-nek nevezik, ami szintén egy átvett angol kifejezés, magyarul szemetet jelent.) Ez nem új keletű dolog, régen is voltak katasztrófaviccek, azonban a média nyilvánossá, demokratikusabbá válásával előtérbe kerültek. Nem véletlen az sem, hogy bármilyen jelentős esemény történik, az emberek rögtön elkezdenek azzal kapcsolatos vicces képeket, azaz mémeket gyártani." (Dózsa Zsófia (2021) A fiatal felnőttek médiafogyasztási szokásainak változása a YouTube megjelenésével – a televízió és a YouTube kapcsolatára fókuszálva.Külkereskedelmi Kar. Dózsa Zsófia: A FIATAL FELNŐTTEK MÉDIAFOGYASZTÁSI SZOKÁSAINAK VÁLTOZÁSA A YOUTUBE MEGJELENÉSÉVEL – A TELEVÍZIÓ ÉS A YOUTUBE KAPCSOLATÁRA FÓKUSZÁLVA, 62-oldalán,BUDAPEST, 2020)

Valahogy én úgy vagyok, mint egy trash celeb, mindig ugyanazt csinálom, pedig jól lehet ha tanultam volna az elmúlt hibákból, igényesebb lennék, már előrébb lennék az életembe. Hibázgathatnék másokat, de minden az én hibám.

 popcorn-zona_1_23.jpg

Kezdetek

Legelső blogom egy iskolai feladatból származott, a Popcorn-Zóna néven ment, mely régebbi filmeket, sorozatokat elemzett, aztán szerelmi csalódások után kezdtem nagyobb írásba, novellába, versbe és egy új blogba is kezdtem.

Ez a blog nem más volt, mint az Ismerkedem blog, mely a társkereséseimről, illetve a társkereső oldalakról szólt, majd videózásba kezdtem.

Nem tudtam mit kéne videóznom, és főzésről kezdtem leginkább videózni, na most tudni kell nem tudok főzni, recepteket meg fejből próbáltam, meg volt hogy rá is játszottam, ez sikeresnek tűnt, és ugyanezen a csatornán elkezdtem kövér testemmel táncolós, tornázós videókat készíteni, egyre többen felfigyeltek rám és reagáltak, de nem feltétlenül jó értelemben.

A szemét, amivel etetem a népet

 beteg_trollok1.jpg


Horváth Lili: Kultúra-e a szemét? – Miért népszerű az úgynevezett trash kultúra napjainkban? (Juratus) 2022-03-17 (https://juratus.elte.hu/kultura-e-a-szemet-miert-nepszeru-az-ugynevezett-trash-kultura-napjainkban/ )"A trash tartalmakat háromféle csoportba oszthatjuk. Egy részük mindig is az volt, ez az eredeti trash, egy másik csoport idővel vált azzá, a harmadik, szerencsésebb kategóriába pedig azok a művek tartoznak, amik trashként indultak, de ma már klasszikusnak számítanak, ilyenek például a képregények vagy a Rolling Stones zenekar. Az első kategóriába sorolhatjuk – előre is elnézést kérve rajongóiktól – Justin Biebert, vagy a Győzike Show-t, míg a másodikba Britney Spearst vagy a Simpson családot."

Nálam a tartalom sokfélesége, és a minőség hiánya, amit legtöbben támadnak. Amit sokszor megkaptam, hogy kaputelefonnal videózok. Ez sajnos igaz, mármint tényleg nem minőségiek az eszközeim.

A tartalom kuszasága, meg azért volt és van sokszor, mert magam se tudom, merre kellene haladnom és a legrosszabb nem tanulok a hibákból.

A főzős videóim előtt rengeteg poszt volt magáról a kövérségről, és mivel azóta se sikerült lefogyni, nagy csalódás lehetek egyeseknek.

Nem tartom szemétnek a tartalmaimat, legalábbis nem mindent.

Főleg mikor komoly témákban blogoltam vagy vlogoltam. Készültek interjúk, amikre büszke vagyok, mert azokba szívet, lelket beletettem és nem egy perc volt mint a legtöbb gagyi táncikolos videóm. Azon viszont meglepődtem, a trollok mennyire utálnak és nem tudnak nélkülem élni, ők ugyanis a legnagyobb rajongóim. Ők azok, akik mindent tudnak rólam, azt is amit más nem. Sőt még megvették az egyik könyvemet is, utána persze azt állították, nem én írtam. Az igazsághoz hozzátartozik több néven is próbáltam nevet szerezni, és végül kikötöttem a Mariann Lapjainál.

Trollok, önjelölt hősök vagy online zaklatók?

Szívet nem azért adtál nekünk, hogy gyűlöljük, kezet nem avégett, hogy öldököljük egymást; tedd, hogy kölcsönösen egymás segítségére legyünk e keserves és kurta élet terheinek elviselésében.”-Voltaire

barrr1.jpg

A legbetegebb emberek a trollok, vagyis konkrét trollcsapat, akiről szó van, és direkt nem fogom megnevezni őket.

Egy állítólagos troll azt írta Facebookon: "Kedves Mariann, most egy troll üzenetét olvasod.... Ezekhez pedig nem értem, hogy jönnek a kamuprofilok. Lehet ezt tőlem tudod meg, de azok akik speciel téged basztatnak, mind felnőtt korban vannak és nem a "troll fiatalok". Csak megjegyezném, hogyha bármi jellegű kritikát kapsz, akár személyeskedőt, akár építőt, teljesen lényegtelen, hogy ki az eredeti író. Ha őszinte akarok lenni sosem értettem, miért kell az arcomat vállalnom a véleményemhez, mert az állításokkal kell foglalkozni nem a személlyel. Na de tessék, itt vagyok arccal, névvel, beismerve hogy troll vagyok, say smth...Speciel a te videóidat nem szoktam osztogatni, rengeteg trash "tartalomgyártót" követünk, de nem mindenki mindenkit. Szerintem egyébként nem feltétlenül vagy trash. Ha meg bajod van azzal, hogy megosztanak rólad dolgokat, akkor pereld be őket, de ha meg nem, akkor ne menjen rinya, hogyha nem is teszel ellene, hanem eteted a trollokat...Én fogyasztom a trash tartalmakat, nézem őket, néha csinálok editeket, de semmi illegálisat nem csináltam. Ez egy szubkulúra általában olyan emberek kapják a savat, akik megérdemlik, de amúgy nem tudsz szöveget értelmezni? Hol baszogattalak én téged?

Pe ofilokat, meg bántalmazó embereket, állatkínzókat, ha a rendszer nem nyúzza, akkor a társdalom teszi meg, na ez történik a sok trasshel. Azt hogy téged miiért baszogatnak azt ne rajtam kérd számon. " - Ez volt az a mondat, aminél felmerül bennem a kérdés, én mit követtem el? Vagy vannak olyanok, akik céltalanul trollkodnak és vannak önjelölt hősködő trollok is?

Eleinte nem vettem észre, hogy trashé váltam. Vajon én milyen troll kezébe kerültem?

Csak a kövérségem irritál sokakat vagy van valami mögöttes tartalom mögötte?

Először arra gondoltam, mert egyre vegyesebb, igénytelenebb tartalmakat tettem közé, és a trollok ezért támadnak.

Kommentektől elkezdve, a megtévesztésig mindent bevetettek.

A vicces reakció videók, habár sértők voltak, volt jól megkreált is, de amikor egy az egyben lelopták a videóimat, az valahogy nem esett jól, a legrosszabb nem az volt, mikor egyszer egy rövid ideig egy kozmetikumokkal foglalkozó cég embereként próbáltam termékeket eladni, és egy kamu kapcsolatfelvétellel, mémvideó lettem.

Rossz volt, amit mondott ez az illető, aki becsalt a skype videóba: „te csak egy trash vagy, nem érdemelsz többet, el kéne takarodnod, semmirekellő, mekkora szemét vagyok, és nem csak a tartalmaid.”

A legrosszabb, hogy a privát facebookomról lelopták a profilképemet és a borítóképemet is, amit az esküvőmről tettem ki és gúnyoltak minket. Továbbá, lefotóztak többször utcán, étteremben és kitettek trolloldalakra engem és a barátaimat is.

Egy másik videós, aki normális tartalmakat gyártott, valamiért nem tetszett a trollbandának és az mesélte megzsarolták, ha nem hagyja abba a videózást, a családja képeit teszik fel oldalakra.

Voltak olyan emberek, akiknek bizalmat szavaztam és aztán, a történtek miatt, bennük se tudtam megbízni.

Egyre bizalmatlanabb lettem, nem jelöltem vissza mindenkit, aki bejelölt Facebookon.

Úgyhogy sajnos a mémvideók nem az egyetlen amit ez a trollbanda csinál.

Az okokat vizsgálhatnánk még, de véleményem szerint, nem bíráskodhatunk mások felett, nem vagyunk se bíró, se Isten.

Miért nem tettem valamit? 

b2.jpg

A családom azt mondta, ne foglalkozzak velük, és azt gondoltam elmúlik. Nem akartam rendőrségre, bíróságra járni.

Az emberek többsége nem szívesen megy ilyen helyekre, de egyre inkább azt gondolom fontos megvédeni magunkat.

Valaki öngyilkos lesz mert online alázzák, és nem mer tenni vagy belefárad ebbe.

Már évek óta elszenvedője vagyok az utálkozó trolloknak. Tudom megosztó vagyok, de nem gondolnám, hogy ezt érdemlem vagy bárki ezt érdemelné.

Az emberek mind mások, eltérő világnézettel, viselkedési formával.

Nem mások alázása a megoldás, pláne évekig. Ha valaki nem tetszik, az nem egy felnőtt ember, és itt nem életkort értem, hanem agyi kapacitást, nem arcon köpi a másikat, akár virtuálisan, hanem tovább görget.

Betegeknek tartom a trollokat, mert alázáson túl online zaklatásig elmennék. Nem foglalkozol velük, rád írnak, vagy ha megszerezték a telefonszámodat, felhívnak. Játszanak veled, mint macska az egérrel. Azt hiszik egyesek önbíráskodhatnak, és van aki elhiszi, hogy csak a rossz emberek kapják a savat.

Ki a jó/ki itt a rossz a trashnek tartott személy vagy a troll?

Egy biztos nincs joga senkinek önbíráskodni.

Ha tényleg rossz ember az utálat tárgya, üzenem mindenkinek, minden kedves trollnak, jelentsd és ne játszd a hőst! Az önbíráskodás nem megoldás.

A másik dolog mi van, ha tévedsz és a készülékedben van a hiba?

Próbáltam megkérni őket, hogy álljanak le, próbáltam beszélni velük, de mivel én vagyok a „trash” áldozat, ezért alapból hülyének vagyok nézve, nem fogom megérteni őket fés mondhatnak bármit, nincs joguk ezt tenni.

Bajbajutott emberek, akik tanácstalanok, tudnak írni Internet Hotline-nak. Én is írtam ide, de mint kiderül, ők csak tanácsokkal szolgálnak. A tárhelyszolgáltatónál tudtam jelenteni az egyik trolloldalnak, kíváncsian várom lesz-e eredménye. Polgári pert lehetne indítani még, személyiségi jog megsértése ügyében, de remélem erre nem lesz szükség.

Elhízásról

Próbálok rájönni, miért lettem trash, engem miért utálnak, lehet tévuton járok, de az elhízásra gondolok.

Ma világon nagyon sok embert érint az elhízás, Magyarországon tízből hat magyar elhízott.

Sokan tesznek azért hogy lefogyjanak, mégsem sikerül mindenkinek és nem csak azért mert nem próbálják erősen, hanem mert valami betegség akadályozza őket. Nálam a legnagyobb probléma a fejemben van, könnyebb mumusnak beállítani az elhízást. Én mindenért okoltam, belestem ebbe a nagy hibába és ennek hangot is adtam interneten, amit talán nem kellett volna, mert mindig abbahagyom a fogyókúrákat. Küzdök mindenki ellen, aki utál, de magam és a családom érdekeit mégsem nézem. Akaratgyenge vagyok és ha bánat ér, vagy öröm, eszek.

Nem fagyit zabálok vagy hamburgereket mint egy filmben, csak szimplán szeretek kenyeret enni, meg az édes szénhidrátokat. PCOS és inzulinrezisztencia, ami elkísér emellett és mondhatnék szépeket még, de röviden annyi a lelkemben sincs minden rendben. Sokat szorongok, ebben a testnek nevezett ketrecben, amiből nem tudok kiszabadulni.

Sajnos sokan próbáltak segíteni és nem tudtak, mert helyettem senki nem győzheti le az én sárkányomat.

Terveim

Még nem tudom mi a terv a Mariann Lapjaival, de ha ez a vegyes-bazár egyszer megszűnik, a videózást akkor se szeretném abbahagyni, legfeljebb maradna a Popcorn-Zóna. Ez egy filmajánlós csatorna, Nikivel és írni is szeretnénk, még ha nem is lesz tökéletes, de a miénk lesz.

Addig szeretném csinálni, míg örömet okoz, sajnos ez több mint hobbi nálam, valami belső késztetés, mely nem csitul. Szerettem volna híres lenni, de nem így. Régen újságíró akartam lenni, de saját képességeim és a politikától való irtózás visszatartott.

Amit mégis adott ez az egész, sok emberrel, illetve videóssal megismerkedtem, amiért hálás vagyok.

Folyton abba a hibába estem, hogy meggondolatlanul feltettem, teszek videókat és aztán megbánom és törlöm, csak hát az internet nem felejt.

Jövőben szeretnék értékeket átadni, teremteni és semmit meg nem bánni.

SOKSZOR MEGKAPTAM NEM VELEM NEVETNEK, HANEM RAJTAM

A másik amit még mondanak, öreg vagyok bohócnak, ez igaz, de mindig azt mondtam, hogy legalább valamit kiváltok az emberekből, és bízok abban, hogy lesz ez még így se, vagyis, hogy ha nem is egyedül, de Nikivel közösen jó lesz.

Beszélgetések érdekesek és tartalmasak, ha Nikivel videózom. Általában nem spontán ülünk le, hanem előre megbeszélt témáról beszélünk. A vágások lehetnének jobbak, ezt bevallom, én bűnöm. Orrhangom is van, amivel együtt élek születésem óta.

Sok reményt fűzünk a filmajánlókhoz, beszélgetésekhez, de belül néha az a félelmem, hogy hiába javulna a tartalmak minősége, a trollnézőkkel nem tudok mit kezdeni. Tehetek ki bármit, mindig bele fog állni sajnos valaki.

Utálat az országban

Magyarország elsők között az alkoholizmusban és szerintem az utálatban is.

Nem tudom, hogy van a világban. Azt viszont érzem, hogy Magyarországon, egy jó ideje az utálat uralkodik. Interneten olvasnál egy cikket, és tele van gyűlölködő kommentekkel.

Régen középen volt a normális és a szélsőségek a szélén voltak, most azt lehet mondani, a szélsőségek most is szélen vannak, de középen nincsen semmi. Mint egy fánk. Divat lett „szemétnek lenni”, a konszenzus keresése kínossá vált, szavajárásunk lett az „így jártál”.”(Forrás: 24.hu oldalról: Molnár Zoltán és Pál Mónika: Elemésztette Magyarországot a gyűlölet, 2019. 01. 08. 11:11)

Már az iskolában sokan csúfoltak, ami internettel tovább durvult. Neveztek sokféleképpen, bármilyen neved van, csúfolódás célpontja lehetsz. Egy lány egy videóban, szintén azt mesélte, hogy magyar iskolák nagyon rosszak, bántalmazzák a különböző embereket, míg külföldön ezt nem tapasztalta.

Egy álnéven kommentelő írta, hogy az osztálytársam volt, valamelyik iskolában és hogy azóta se változtam, azóta is a vicc tárgya vagyok és röhögő fej.

Egy videóst nem is olyan rég állítólag meg is vertek, csak azért mert véleményt formált valakiről.

Kulturált véleménye bárkinek lehet, de alázni vagy verekedni, véleményem szerint csak gyenge aljas ember képes. Lehet, hogy azt hiszi, hogy igazság harcosa, de szerintem egy senki, aki másikba beleáll.

Nem, nem vagyok tökéletes, tele hibákkal, de legalább nem rugdosok másokat, se szóban, se írásban.

Filmek, amelyek hasonló helyzetről szólnak

Sajnos vagy nem sajnos, konkrét filmes példákat nem nagyon találtam, csak érintőlegeseket esetleg:

Nem oké (2022)

Egy lány, népszerű akar lenni és emiatt hazugságokba bonyolódik. Ezt a filmet olyan szempontból látom hasonlónak, hogy sok mindent megcsináltam a hírnév kedvéért. Táncoltam a kamera előtt, és későn ébredtem rá, hogy ciki amit csinálok.

Keresés (Searching, 2018)

Spoiler! Ez a film olyan szempontból hasonló, hogy a filmben egy álnéven, kamuprofillal barátkozik össze valaki a lánnyal, hogy infókat szedjen ki belőle, volt ilyenben is részem, főleg társkeresésem során volt több kamuemberke. Egyszer még egy videós képével is rám írtak, én nem ismerve azt a videóst, válaszoltam rá és később jöttem rá, hogy egy troll fiókkal beszélgettem.

Érdekes, hogy troll úgy érzi ő az igazságosztó, jogában áll bármit tenni áldozatával, mert szerinte megérdemli.

Remélem legközelebb sikerül meghalnod :) (2018)

A film az online zaklatást érinti, amit én is ismerek. Mindkét oldalhoz volt szerencsém sajnos, egyszer régen nagyon szerelmes voltam, és belőlem nem jó oldalt hozott ki. Próbáltam felvenni a kapcsolatot vele, de elutasított. Sokszor az ember kifordul magából, ha szerelmes, és van aki nem ismeri fel, amit csinál.

Reménytelenül szerelmes voltam, és sajnálom, a sérüléseket, amit okoztam, még sem érzem azt, hogy ez ugyanaz lenne. A trollok nem együtt akarnak lenni veled, csak megb...ni. Ebben látom a különbséget. Míg a szerelmes tini rózsaszín ködben úszva, ír szerelmes leveleket, remélve, hogy szerelme észreveszi őt és szeretni fogja.

Társat akartam végre és azzal akartam lenni, akit azt hittem szeretek. Bele is betegedtem, de később rájöttem, nincs egy igazi, csak igazik vannak.

Boldog vagyok, hogy megtaláltam a férjemet, aki flúgosan is szeret. Nekem Csaba igazivá vált.

Szeretném azt hinni, már nem lesz semmi baj, de az igazság az a legnagyobb ellenségem, saját magam. Az élet nem rózsaszín, de nem is elviselhetetlen, ahogy néha látom. Tenni kell magunkért, meg kell védenünk magunkat és családunkat, mert különben egy pocsolyában elsüllyedünk.

4.png

A bejegyzés trackback címe:

https://mariannlapjai.blog.hu/api/trackback/id/tr6818366839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Mariann Lapjai

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása