Így lettem könyvtárvezető Nádudvaron

Juhász Katalin - Ady Endre Művelődési Központ és Városi Könyvtár könyvtárvezetőt  kérdeztem a pályájáról:


„Alapjában véve, akárhogyan nézzük is, mindannyian kollektív lények vagyunk. Hiszen milyen kevés az, ami bennünk a szó igazi értelmében saját tulajdonunk! (Johann Wolfgang von Goethe)


Ezekkel a bevezető szavakkal nyújtottam be az Ady Endre Művelődési Központ és Városi Könyvtár könyvtárvezető (magasabb vezető) beosztás ellátására pályázatomat. 2018. szeptember 1-től töltöm be ezt a tisztséget.




[caption id=\"attachment_13552183\" align=\"alignnone\" width=\"600\"]Juhász Katalin - Ady Endre Művelődési Központ és Városi Könyvtár könyvtárvezető Juhász Katalin - Ady Endre Művelődési Központ és Városi Könyvtár könyvtárvezető[/caption]

Hogyan jutottam el idáig?


Mit is kaptam az előttem élőktől, ami a könyvtárosi pálya felé irányított?


Elsősorban itt a családom jut eszembe, akiktől örököltem egy csodálatos dolgot, az olvasás szeretetét. Ebből nem adódik rögtön az, hogy első pillanattól könyvtárosnak készültem, nem is magamtól, hanem osztályfőnököm Vollay Elemérné sugalmazására jelentkeztem a Hőgyes Endre Gimnáziumba.


Itt az érettségi mellett szereztem középfokú könyvtárkezelői végzettséget. A kötelező szakmai gyakorlatot a nádudvari könyvtárban az akkori könyvtárvezető, Török Lajosné tanácsait megfogadva teljesítettem. Ő a későbbiek során lehetőséget teremtett arra, hogy 1989-1991 között a könyvtár berkeiben tovább fejlődhessek a szakmám területén. Ekkor ismerkedtem meg a könyvtár akkori dolgozóival, Dr. Fejes Ferencnével, Esztári Imrénével, Nagyné Zováth Margittal és Kovács Andrásnéval. 1991-1994 között munkaügyi és bérszámfejtési feladatokat láttam el egy cégnél.


Közel hároméves távollét után kaptam felkérést a nyugdíjba vonult Török Lajosné helyére kinevezett Kovács Andrásnétól, hogy újra könyvtárosként dolgozhassak. Örömmel tértem vissza. Tulajdonképpen ekkor kezdődött igazából a könyvtárosi pályafutásom, melyet azóta is hivatásomnak tekintek. Igyekeztem minél nagyobb tudásra és tapasztalatra szert tenni.


Az olvasókkal és a könyvtárhasználókkal törekedtem türelmesen bánni és segítőkész lenni.


[caption id=\"attachment_13552185\" align=\"alignnone\" width=\"600\"]Egy olvasó Egy olvasó[/caption]

 Ebben az időszakban kezdett el teret hódítani a számítógép, így hozzákezdtem megtanulni kezelését. Először tanfolyam keretében a munkahelyemen, majd önszorgalomból folytattam, szinten tartottam a tudást a számítógépes fejlesztéseknek megfelelően. 2001-ben megkezdtem az informatikus könyvtárosi tanulmányaimat a Nyíregyházi Főiskolán. 2003-ban konzulens tanárom javaslatára, egy másik szakirányt is felvettem.


Így 2005-ben információs menedzser és közművelődési könyvtáros diplomát szereztem meg, ami így együtt különlegesnek számít.


A könyvtári minőségfejlesztési program bevezetése is ezekben az években történt meg Nádudvaron. Ebben végzett többéves minőségfejlesztési munkám eredménye, szerencsémre újszerűsége miatt diplomamunkám is lett egyben. Később a SZIRÉN elnevezésű program segítségével megkezdtem a könyvtár állományának digitalizálását.



Összességében 18 évet töltöttem a városi könyvtárban, amikor 2010-ben a Kövy Sándor Általános Iskola könyvtárost keresett. Ekkor kerültem át. Hét évig segítettem a pedagógusok munkáját. Goethe idézet következő részlete életem jelen pillanatában kap jelentőséget: „Mindannyiunknak kapnia kell és tanulnia azoktól, akik előttünk éltek, és azoktól is, akik kortársaink.” Megismerve a pedagógusok mindennapjait, remélem a tapasztalatokra építve közművelődési könyvtárosként is hatékonyan tudok továbbra is együttműködni velük.


A jövőre vonatkozó terveimre újra a Goethe idézet további folytatását idézem: „Még a legnagyobb lángelme sem vinné sokra, ha mindent saját bensőjéből akarna meríteni.” Egyszerű emberként úgy hiszem, a könyvtárvezetése akkor válhat sikeressé, ha munkatársaimban bízva, szakmai tudásukat elismerve törekszem képviselni a közösérdeket, jól menedzselve a könyvtár ügyét.

A bejegyzés trackback címe:

https://mariannlapjai.blog.hu/api/trackback/id/tr9416615886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Mariann Lapjai

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása