Rodney Dangerfield

 

 

\"Felkutattam a családfámat, és rájöttem, hogy én vagyok a gyökér.\" (További idézetek és egy kis életrajz a teljes cikkben:)

 

 

 

1921. november 22-én Jacob Cohen néven született New York-ban.
„ Anyámnak a születésem után voltak reggeli rosszullétei.”
„Anyám sosem szoptatott: azt mondta, barátjaként szeret.”
\"Kölyökkoromban a szüleim sokat váltogatták a lakóhelyüket, de én mindig megtaláltam őket.\"

 

Sok színész neki köszönheti a hírnevét. Többek közt Jim Carrey-t is ő indította el a pályán. A 17 éves Carrey a rossz anyagi helyzetben lévő családján akart segíteni és Rodney bejutatta a The Comedy Store nevű klubba és a tehetséget látva gyakran meghívta a saját műsorába is.

 

Rodney már 15 évesen nagy poéngyáros volt.
„ \"A lányoktól nem kaptam semmilyen megbecsülést. Egyszer elmentem egy randira. Két órát vártam a sarkon. Odajött egy lány.
Megkérdeztem: \'Te vagy Louise?\'
Azt kérdezte: \'Te vagy Rodney?\'
Azt feleltem: \'Igen, én vagyok.\'
Erre ő azt mondta: \'Nem, nem én vagyok Louise.\'\" ”

 

A kezdetekben Jack Roy művésznéven komédiázott, de az áttörés még sokáig nem jött el és többnyire éneklő pincérként kereste a kenyerét. Később egy időre felhagyott a szórakoztatással és ahelyett aluminium burkolatot árult. 1949-ben megházasodik és két gyermeke születik.
\"A feleségem meg én húsz éven át boldogan éltünk. Aztán megismerkedtünk.\"

 

Az aluminium árusítást megunva, később visszatér a showbusiness-be, ímár Rodney Dangerfield művésznéven.

 

A stand-up komikusnak a 60-as évektől felívelni kezdett a karierje, olyan tévéműsorokban szerepelt, mint a The Tonight Show Starring Johnny Carson vagy a The Dean Martin Show-ban, de sokszor szerepelt a The Ed Sullivan Show-ban is, ahol még a műsorvezetőt is  sikerült megnevettetnie. A 70-es évektől pedig egyre többet szerepelt a Saturday Night Live-ban, amelyben már szinte kötelező szerepelni Amerikában, ha igazi komikus az ember, így egyre nagyobb hírnevet szerzet.

 

A legelső filmje 1971-ben a The Projectionist című vígjáték volt, de a sikert 1980-ban a Golfőrültek című film hozta el számára.

 

 

 

Részlet a Golfőrültek című filmből

 

2004 nyarán \"szívműtétet hajtottak végre, ám még a kórházba érkezésekor is volt ereje tréfálkozni: “Ha minden jól megy, körülbelül egy hétig leszek benn. Ha kevésbé mennek jól a dolgok, akkor csak úgy másfél óráig.” A műtét jól sikerült, ám egy szélhűdés következtében állapota romlani kezdett, kómába is esett. Az elmúlt napokban eszméleténél volt, így el tudott búcsúzni második feleségétől és két gyermekétől, akik végig vele voltak a los angelesi UCLA Medical Centerben. Rodney kedvenc Frank Sinatra albuma hallgatása közben aludt el, a Come Fly With Me c. szám alatt.\"

 

Filmjei:

 

2004: Angels with Angles
2004: The Untitled Onion Movie
2002: Elbaltázott éjszaka
2002: A negyedik tenor
2000: My Five Wives
2000: Sátánka
1998: A Keresztmanus
1997: Botrány TV
1997: Casper 2 - Szellemes kezdetek
1994: Született gyilkosok
1992: Katicák avagy hajrá, csajok!
1988: Költözés
1986: Back to School
1983: Easy Money
1980: Golfőrültek
1971: The Projectionist

 

Forrás: nagy emberek nagy mondásai , vicces idézetek , moziplussz , Jim Carrey

A bejegyzés trackback címe:

https://mariannlapjai.blog.hu/api/trackback/id/tr2416615740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Mariann Lapjai

Friss topikok

Címkék

süti beállítások módosítása